tisdag 9 november 2010

Varma filtar

När vi tog in hästarna var de som gått utan täcke ordentligt blöta och frusna. Det är Prinses och Lina som inte har täcken eftersom de har föl vid sidan och jag är rädd att fölen ska trassla in sig i bensnören och skada sig. De fick var sin varm och go´filt på sig så fort de kom in i sina boxar.
Även fölen var naturligtvis blöta och frusna. Till dem har jag köpt några mindre fleecefiltar som de fick värma sig med. Riktigt skönt tycker mina små töser. När jag väl fått på dem filtarna förstås. För till en början tyckte båda två att det var läskigt. Men ganska snart blev det riktigt populärt.


Jag låter dem ha enbart filtar på sig eftersom fölen inte har några bensnören eller bukgjordar att fastna i och skada sig. Visst trillar filtarna av efter ett tag, om inte annat när hästarna lägger sig ner. Och troligen blir filtarna smutsiga men de är ju bara att köra i tvättmaskinen så är de ju rena igen. Vad är lite mer tvätt jämfört med ett skadat föl?

1 kommentar: