onsdag 17 mars 2010

Få fler besökare till din blogg!


Alla vi som driver bloggar vill ha så många besökare som möjligt in till just sin sida. Jag tänkte tipsa lite på vad jag gör för att få så mycket trafik in hit som möjligt.

Först och främst är det viktigt att vara ärlig i det man skriver. Det gör bloggen trovärdig. Mår jag dåligt en dag så skriver jag att jag är det. Mina läsare ser då att jag är en helt vanlig person med bra och dåliga dagar. Gör jag ett inlägg om någon debatt jag läst, så skriver jag att det här är min åsikt och så här gör jag. Hittar jag en intressant artikel som jag vill dela med mig av så talar jag om vad min källa är. Då vet mina läsare att det inte är något jag har tagit ur tomma luften.

För att det sa bli intressant att återkomma till just min blogg, försöker jag göra mellan 3-5 inlägg varje dag. Då händer det något hela tiden och chansen att läsarna får läsa något nytt ökar. Eftersom jag jobbar heltid och även har en fullspäckad fritid så hinner jag inte sitta vid datorn så ofta. Däremot när jag gör det så skriver jag flera inlägg på en gång och schemalägger dem. För att uppdatera vad som händer "just nu" så bloggar jag även via min mobil. Enkelt och smidigt, inte mycket svårare än att skicka ett vanligt SMS!

När jag har skrivit något nytt försöker jag alltid att "Pinga" mitt inlägg på flera ställen. På så vis talar jag om att jag har skrivit något nytt i min blogg. På sidan "Svenska pinglistan" hittar du flera bra pingtjänster, lika så har bloggplus.se och bloggportalen.se bra pingtjänster som jag kan rekomendera.

Det finns även bra "trafikportaler" där man byter trafik med andra bloggare. Med hjälp av portalerna kan man lätt dubblera sitt antal besökare och läsare. De jag kan rekomendera är bloggplus.se och Traffic Exchange, två sidor där du surfar runt automatiskt och inte behöver klicka vidare till nästa sida. Tre andra portaler där man byter besök mot besök som jag kan rekommendera är: Bloggtrafik.nu, Mer-Trafik!, och Nextblogg.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar