tisdag 16 juni 2009

Longering och nytt bete.

Igår jobbade matte mig ganska sent på kvällen i longerlinan i lilla paddocken. Vilken skillnad mot att longeras på stallplan hemma på Stall Östergården! Visst, matte hade ingen inspänning på mig, utan lät mig mest trava runt och känna mig för. Hon tyckte att det viktigaste var att jag fick komma ut och känna mig för och bli mentalt avslappnad. Jag är ju ganska orolig över att mina flickor Lina och Prinses försvinner. Men de var ju kvar i stallet när jag kom in igen.

Vi fick nytt bete igår också. Matte och lilla Emelie har byggt en ny fålla åt oss, nere på de gamla mossarna. Härligt saftigt gräs utan parasiter. Även om det blir en period med torka så gräset inte växer kommer vi ha hur mycket bete som helst. Matte säger att vi kommer inte klara av att beta av allt innan vintern. Vi måste ju hinna med att äta upp det som matte kallar för återväxt också. Vi får helt enkelt beta det andra nästa sommar. Det kallar jag lyx!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar