lördag 11 juli 2009

Mycket på en dag.

Oj oj oj vad det hänt mycket denna dag.

Det började med att jag åkte med min mamma till Mariannelund för att hämta ut mer medicin mot min ryggsmärta. Men inte fanns min medicin på det lilla apoteket inte, och inte på det större i Vimmerby heller, utan jag blev tvungen att åka hem och vila mig lite innan jag och barnen fick åka till Vetlanda och hämta vad jag behöver där. I bilen pratade vi om allt möjligt som kan dyka upp i tonåringars huvuden. Jag är glad att båda barnen gärna pratar med oss om sina funderingar och inte går och bär ensamna på sina tankar.

När vi kom hem ställde vi upp ytterdörren så vi skulle få in lite frisk härlig luft i huset, innan vi gick över till mina föräldrar och pratade med dem en liten stund. När vi kom hem igen upptäckte vi att katten La Diva (läs inlägget "Mirakel" från maj månad) äntligen vågat sig in i huset på riktigt, och satt nu i trappen upp till övervåningen. Självklart var vi snabbt framme med kameran och förevigade detta ögonblick. Man kan tänka sig att katten skulle blivit rädd och sprungit ut när vi kom in, men inte. Han satt lugnt kvar och tittade på oss. Ni ska se att han snart kommer att hoppa upp i soffan och lägga sig och sova där precis som förr.

Så var det då dags att bege sig till Stall Ryd och hästarna där. Vi åkte ner hela familjen. Jonas, Emelie och jag i bilen, och Joel på moppen så klart. Hästarna stod och väntade på oss, så det var bara att öppna och släppa in dem. Det är så smidigt när de går in i sina boxar själva. Det är bara Rocky som vi leder i grimman in. Inte för att han inte skulle gå till sin box utan mest av säkerhet. Han är ju trots allt en hingst med två ston, och även att han är hur snäll som helst så måste man vara försiktig. Rockys hovar var lite långa så jag passade på att verka hans framhovar. Eftersom jag har min ryggskada får jag vänta med bakhovarna till nästa dag. Men men vad gör väll det?

Den här dagen var det longering för alla tre som stod på planeringen, men när Rocky var arbetad och jag jobbade med Lina blev Emelie getingstucken. Joel hoppade på sin moped och åkte hem och hämtade medicin och en flaska saft för Emelie att dricka. Oturligt hade henne riktiga allergi medicin tagit slut så hon fick ta En halv Alvedon Forte av mig och den andra halvan löste vi upp i lite vatten och masserade in runt sticket. Jonas var med henne hela tiden och höll henne lugn så jag kunde arbeta färdigt med Lina.

När jag var klar med Lina var Emelie fortfarande lite yr så vi avslutade lite snabbt och smidigt dagen i stallet, och Princes fick gå ut i hagen utan att ens blivit borstad, och åkte hem för att tvätta av oss och byta om ifall vi skulle bli tvugna att åka till sjukhuset med Emelie. Som tur var slapp vi det den här gången. Jag har hur som helst blivit påmind om att jag måste köpa hem ny allergi medicin till Emelie så fort som möjligt. Nästa gång kanske det inte går så bra som det gjorde den här gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar