söndag 5 september 2010

1:a fotbollsmatchen


Okej. Då har jag varit på mitt livs första fotbollsmatch i dag. Jag har aldrig sett en hel match ens på TV faktiskt. Och när det var fotboll på gympan i skolan lyckades jag alltid fixa till så jag slapp att vara med. Men så idag blev det då premiär för mig. Anledningen är inte att jag gått och blivit fotbollsintresserad utan det är så enkelt att det var ett jippo på jobbet i samband med att Bruzaholms Bruk firar 350-års jubileet. Det var killarna på bruket som mötte ungdomarna från Bruzaholm. Förväntningarna på bruksarbetarna var inte särskilt stora utan vi trodde med all säkerhet att de skulle få storstryk och en så´n sak vill man ju inte missa. Tänk vad jag skulle kunnat reta dem vid kaffet i morgon...
Men Hej hopp! De vann! Matchen slutade oavgjort med 3-3 och fick avgöras med straffsparkar! Och det visade sig att killarna fick in flest mål och ställningen blev till slut 5-4! Bra gjort killar! Jag är riktigt imponerad av er!
Efter jubileumsmatchen spelade HIS/MAIS damlag mot Huskvarnas damer en riktig match också. Bruzaholms bruk är guldsponsor för HIS/MAIS och dagen till ära spelade de en av sina seriematcher på Bruzavallen. Hur det gick för dem vet jag faktiskt inte för i halvlek hade jag fått nog av fotboll och barnen som var med mig började bli lika uttråkade som jag, så vi åkte hemåt.
Men jag måste rikta ett riktigt stort GRATTIS till mina arbetskamrater. Ni var verkligen bättre än vad jag hade trott!

1 kommentar:

  1. Inbjudan till alla bloggare som vill få fler besökare... :-) http://panel.spot-finder.info/?awid=1

    SvaraRadera