lördag 25 september 2010

Upp to date.

Det har varit lite tyst från min sida ett tag, och många har hört av sig och frågat om det har hänt något. Nej då, det har det inte. Eller. Ja. Jo. Det är väll det det har egentligen. Jag har haft så mycket att göra den sista tiden varvat med flertalet migränanfall, så jag har helt enkelt varken haft tid eller ork att ens starta datorn. Än mindre att blogga.

På jobbet har jag tagit ordentliga krafttag och städat upp överallt så det nu är i den standard som jag och kunden vill ha det. Ja förutom golven ute i fabriken, de är fortfarande siktiga jämfört med hur det har varit. Det kommer ta ett tag till innan jag har fått ordning på dem igen men skam den som ger sig. Jag har försökt att hinna med allt på min ordinarie arbetstid eftersom jag tycker det är fel att mitt nya distrikt ska behöva betala för min övertid, samtidigt som jag vill att kunden så snabbt som möjligt verkligen ska få det han betalar för, så det känns som om jag har sprungit värsta maratonloppen med mina prylar. Jag har varit ganska trött när jag kommit hem
från jobbet.
Som att det inte har varit nog med slit på jobbet så har en av våra kossor gjort sig illa i juvret. Vi har fått ta in henne i stallet för att sköta om, och behandla henne. Hon har fått bo i Rockys box (som Lina och lilla Trixie ska ha i vinter) så hon har kunnat röra sig lite mer fritt. Varje morgon innan jag åkt till jobbet har jag gått upp till henne för att tvätta och göra rent hennes sår. Eftersom det blir en hel del gegga och massor av bomullstussar så har jag ställt in henne i Fjodors spilta varje gång jag har tvättat henne. Denna procedur har upprepats direkt när jag kommit hem från jobbet och så sent på kvällen precis innan jag ska krypa ner under mitt täcke. Det har med andra ord inte blivit mycket sömn för min del. Men så är det att ha djur.
Emelie och jag har mellan varven varit ute i skogen och plockat kantareller. Vi har haft det riktigt trevligt med verklig kvalitets tid tillsammans. Och vilka mängder med svamp vi har fått! För att inte tala om vilka underbart goda middagar det har blivit! Troligen kommer vi ge oss ut lite till i skogen. Jag vill nämligen ha lite att lägga i frysen för att ta upp och göra Omelett med kantarellstuvning till vårt julbord på julafton.
Jag har som säkert framgått inte haft tid att rida något de här veckorna utan hästarna har fått njuta av den sista sommartiden. Det har helt enkelt hunnit bli mörkt ute när jag varit klar med att kolla till och prata med alla hästar. Så någon träning av framför allt Rocky har det inte blivit. Men däremot underbara mys stunder i hagarna med alla mina älsklingar. Och visst kan det vara skönt att lägga arbetet åt sidan ibland.


Som att det inte räckt med allt detta så har jag haft flera jobbiga migränanfall. Och då gör jag minsta möjliga. Helst kryper jag ner i soffan och drar ett täcke eller en filt över huvudet. Jag blir väldigt ljud- och ljuskänslig när migränen sätter in och ofta blir jag även väldigt illamående. Just när jag har ett anfall så skulle jag inte tacka nej till att amputera huvudet. Fast det kanske inte blir så lyckat i slut änden?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar