måndag 5 september 2011

Blir lite lätt träning ändå


Jag ska ju egentligen vila min fot och belasta den så lite som möjligt, så den kan läka så fort det bara går. Och jag har varit jätteduktig tycker jag med att vila. Inte tränat det lilla minsta. Eller?
När jag tidigare idag kollade till hästarna i deras hagar insåg jag att jag faktiskt tränade lite lätt i alla fall. För vad kan man annars kalla det när jag måste gå från den ena änden av gårdens marker där stona går i sin hage, till andra änden där hingsten har sin hage? Visst är det en ren transport men egentligen är det ju faktiskt även lite lätt träning med promenad.
Och jag vet att jag ska vila min fot så den läker, men jag måste ju även sköta om och titta till våra sju hästar så de alla mår bra. Att jag har ont och är skadad är ju inget som får påverka omvårdnaden av mina älsklingar. Och som läkaren sa till mig så är det bra om jag rör på mig om jag kan så jag inte stelnar till. Det viktiga är bara att jag inte belastar foten för mycket, och vilar emellan åt så skadan blir värre.
Utan att jag har tänkt på det, har jag lyckats få in lite träning i vardagen.
Pusha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar