måndag 19 september 2011

Vila lite till...

Vilket underbart väder det har varit idag!
Foten har känts bra de senaste dagarna och jag har bara väntat på att Emelies aftonklänning skulle bli klar så jag kunde börja träna igen. Och med det här härliga höstvädret vi haft idag var jag riktigt sugen på att ta en liten kort runda. Vad jag såg fram mot att sluta jobba och komma hem och ta på mig löparskorna!
Så ringde min chef strax innan klockan 11 och skickade iväg mig på ett annat jobb akut. Jag fick 10-15 minuter att avsluta det jag höll på med och slänga i mig min lunch. För inom en halvtimme skulle jag vara på det andra stället ca 2 mil bort.
För att hinna det jag var tvungen att göra innan jag åkte från Gjuteriet sprang jag genom fabriken och till bilen. På det andra jobbet var det riktigt stressigt och tjejen jag hjälpte och jag sprang om varandra hela tiden. Jag kände ganska snart att foten började göra ont igen och nu under kvällen har jag haft riktig värk i foten.
Jag behöver väll knappast säga att min planerade löparrunda blev inställd. För klarar inte foten av den lilla belastning som jag utsatte den för tidigare idag så klarar den inte av lite lätt löpning några kilometer.
Det är bara att ta det lugnt och vila foten lite till. Det gäller att skynda långsamt när skador ska läka.
Pusha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar