torsdag 1 september 2011

Avbröt träningen


Idag skulle jag springa mitt första träningspass sedan jag sprang den långa distansen runt Svennarp-Hässlehult. Äntligen! Jag skulle köra lite intervaller efter uppvärmning. Allt kändes bra i början men efter 10 minuters lugn joggning började vänster fot smärta. Jag försökte bita ihop och fortsatte lite till men efter några minuter gav jag upp. Det gjorde så ont och jag vet inte riktigt vad det är som orsakar smärtan. När jag jämför med mina tidigare skador så känns det nästan som en spricka i ett ben bara det att det gör inte ont när jag tar på "skadan". Efter att jag gått ett stycke hemåt började även vristen göra ont, och det kan ju helt klart bero på den ökade belastningen som en haltande gång innebär. Faktiskt gjorde foten så ont att jag nästan tog telefonen och ringde hem för att se om någon kunde ta bilen och hämta mig. Men jag hade ju mindre än 1 km kvar att gå så det kändes lite väl överdrivet. Något som jag nu när jag är hemma ångrar lite eftersom vristen har börjat svullna upp. Vi får väll se vart det här leder och om det blir en tur till vårdcentralen för att kolla upp vad det kan vara. Men en sak är jag säker på. Någon mer löpning blir det inte den närmaste veckan i alla fall. Kroppen behöver läka.
Det röda strecket på bilden visar var smärtan i foten sitter.
Pusha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar