söndag 18 september 2011

FÄRDIG!!!

Nu äntligen är min dotters aftonklänning färdig!
Min tanke var att hon skulle bli söt som socker i den, men jag tycker inte att jag lyckades så bra. Hon blev bedårande vacker istället!
Här är kreationen med en sjal att ha under dagen.
Klänningen har jag sytt "på fri hand" utan något bestämt mönster att gå efter. Visst har jag använt mig av ett mönster till livet men resten har jag klippt, nålat, och provat hit och dit allt eftersom klänningen tagit form.
Och inför kvällen eller om det är lite kyligt ute med en matchande bolero. Notera kristallpärlorna i kjolens drapering... de är dit sydda för hand.
Jag behöver väll inte säga det men min dotter är så lycklig och själv är jag hur nöjd som helst.
Nu är det bara att börja klippa, nåla och tråckla på nästa. Jag ska ju också ha en klänning till bröllopet. Lite Army-inspirerad tror jag det ska bli...
Jag har bara två veckor på mig att skapa den och så vill jag ju börja träna igen. Foten börjar kännas ganska bra nu. Men lite mer vila och låta skadan läka helt är nog inte fel.
Pusha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar