lördag 3 september 2011

Lägger ner träningen

Jag har varit och kollar upp min fot och precis som jag själv misstänkte så har jag dragit på mig en lindrig stressfraktur i mellanfoten. Troligen fick jag skadan redan förra helgen när jag sprang mina 14 km men då gjorde ju hela kroppen så ont efter det så jag märkte inte av det. Plus att jag lugnt räknade med att det skulle gå över efter några dagars vila. Men så är ju uppenbart inte fallet. Att jag även har ont i höger höft är med all sannolikhet beroende på att jag har överbelastat höftleden när jag har avlastat min skadade fot.
Nu är jag ordinerad vila de närmaste veckorna och får inte belasta foten med träning. Jag har inte blivit sjukskriven från jobbet, utan ska till en början försöka vara som vanligt men ta det lugnt. Blir det inte bättre under veckan som kommer ska jag åter till vårdcentralen.

När foten känns lite bättre får jag passa på att stärka upp mage- och rygg-muskulaturen istället. Något som är viktigt men ofta kommer i skymundan. Lika bra att passa på när jag inte kan konditionsträna.
Pusha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar