söndag 22 maj 2011

Dagens träning.

Dagens träning har inte varit så stor skillnad från de senaste dagarna.
Först hade jag inte alls någon lust att göra något på morgonen. Lite dov huvudvärk och allmänt trött. Men sen framåt dagen bestämde Joel och jag oss för att vi skulle cykla en sväng. Det har väll smittat av sig lite för nu vill han också börja träna upp sig lite. Eftersom vi bara har en helt fungerande cykel och en som går att cykla på men inte mer, får vi nog snart köpa en ny om fler och fler i familjen ska följa med ut och cykla. Hur som helst så gav Joel och jag oss iväg. Först hade jag tänkt visa honom rundan på en mil som Emelie och jag kört men när vi skulle svänga av in på en grusväg ville Joel cykla lite till så vi fortsatte en lite längre runda. Totalt blev det närmare 1,5 mil och vi trampade på i ett bra tempo.
När jag hade lagat middagen och väntade på att Emelie och Jonas skulle komma hem från deras stavgångsrunda tog jag fram mitt nyinköpta hopprep och hoppade lite. Det blev 280 hopp och 7,7 brända kalorier extra. Fy vad jobbigt det är att hoppa hopprep! Jag fattar inte att man orkade stå en hel rast och hoppa när man var liten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar