måndag 23 maj 2011

Den utmaningen antar jag!

Idag kom jag i en diskussion men några av killarna på jobbet. De anser att jag ska ställa upp i Eksjö stadslopp 10 km om ett år, och klara distansen på mindre än 60 minuter. De tror naturligtvis att jag inte kommer klara det, och någon tror inte ens att jag kommer till start.
Jag kände direkt att hornen i pannan växte på mig och jag fick en "jävlar anamma-känsla". Det här kan jag bara inte backa för. Naturligtvis kommer det bli jäkligt tufft med tanke på att jag har väldigt dålig kondition nu, men envis är jag och jag har bestämt mig. Och jag måste ju klara det, annars kommer jag inte kunna åka till jobbet på minst två månader utan att dagligen få höra att jag misslyckades. Vad killarna inte vet är att jag har ett hemligt trumfkort i bakfickan på hur jag ska komma i form. Men det får bli en hemlis så länge...
(I fall någon av dem skulle läsa detta)

2 kommentarer:

  1. Öh de va ju inte riktigt så vi sa! De va tills nu på fredag som vi trodde att du inte skulle klara 10 km på mindre än 60 minuter, men om du tränar från nu tills nästa år så SKA du absolut klara de under 60! Så de e bara å önska lycka till!

    /Mega

    SvaraRadera
  2. Jo Mega. Ni trodde inte att jag ska klara det om ett år heller. Men jag håller med, om ett år SKA jag verkligen klara det under 60 minuter bara mina knän och framför allt min ryggskada håller. Vem vet, kanske blir det vi som gör upp i en spurtstrid mot målet? ;-)

    SvaraRadera