måndag 23 maj 2011

Jäkla bil!

I dag när jag skulle åka hem från jobbet hade jag god lust att slå sönder bilen totalt. Av någon anledning stannade bilen mitt på parkeringen. När jag sedan försökte starta den igen gick den inte igång. Troligen hade den på något vis blivit sur i motorn. Hur jag än försökte gick den inte att starta. Och om jag väl fick igång den så dog motorn så fort jag bara rörde gaspedalen. Som tur var lyckades jag i alla fall få in den i en parkeringsruta igen genom att låta den gå på "tomgång" (det är ju en automat och jag la bara i driven och lät bilen rulla).
Mamma var snäll och hämtade mig efter att hon slutat sitt jobb. Bilen får stå kvar tills i morgon så ska jag försöka igen i morgon eftermiddag. Det här har hänt en gång tidigare och när bilen bara stått några timmar funkade den som vanligt igen. Tills idag vill säga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar