lördag 21 maj 2011

Nu är det dags igen.

Ja, nu är det verkligen dags att ta tag i livet igen och målmedvetet sänka mitt BMI. Mitt BMI för dagen ligger på 23,5 och det är väll helt okej egentligen, men jag vill helt klart ner till ett BMI på 20 - 21.
Emelie och Jonas kommer också att börja träna så nu hoppas jag på att det kommer bli lite roligare än vad det har varit tidigare.
Emelie vill gå ner i vikt och öka sin kondition medans Jonas mest är ute efter att bygga upp muskler som han förlorar tack vare sin sjukdom.
Vi kommer träna vår kondition ute i naturen med att gå stavgång, powerwalk och cykla.
För att träna upp vår styrka kommer vi träna mycket med gummisnoddar, pilatesboll, och vår egna vikt.
Sen framåt hösten blir det säkert att vi drar oss in mot Hultsfred och Hagadahls Sportcentrum med både simhall, gym och andra träningsmöjligheter.

Emelie och jag var faktiskt ute och cyklade redan igår eftermiddag. Vi tog en runda på drygt en mil. Underlaget varierade mellan asfalt, grusväg och skogsväg. Hela tiden skojade vi och jagade på varandra. Det var sjukt jobbigt vill jag lova!
Idag har vi ännu mer aktiviteter planerade men de kommer jag skriva mer om senare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar