söndag 29 maj 2011

Veckan som gått

Min träning den här veckan har varit både upp och ner. I början av veckan när jag började löpträna blev jag ganska besviken av att jag inte orkade riktigt så mycket som jag själv trodde jag skulle göra. Men igår fick jag verkligen motivationen tillbaka. Jag klarade av att springa lite längre än vad jag enligt mitt träningsprogram skulle göra. Jag gick inte ut lika fort som jag gjort de andra gångerna och av det har jag nu lärt mig att det inte är tempot jag ska träna än utan tidsintervallerna.
De dagar som jag inte haft någon löpträning på programmet har jag följt med min make ut på lite stavgång alternativt gått en liten runda power walk på min lunch-rast. Kanske har det bidragit till att jag orkade längre löpintervaller än vad som var planerat.
Jag hade tänkt att jag skulle träna lite fitness också för att stärka upp min bålstabilitet, men där har inte motivationen infunnit sig helt ännu. Ett par träna-hemma-pass har det blivit men de har inte varit helt hundra seriösa. Måste bli bättre.
Hur som helst ser jag fram mot nästa veckas träning, och framför allt att klara min målsättning att springa milen under en timme om ett år.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar