onsdag 25 maj 2011

Vad har jag gett mig in på???

På jobbets anslagstavla hängde det idag en lapp om Bruzalunken. Ett motionslopp som arrangeras av den lokala sportklubben i skogarna runt Bruzaholm. Man kan välja mellan 3 km, 5 km och 10 km och man kan fritt välja om man vill lunka, gå eller springa sin runda.
Visst låter det mysigt och härligt! Jag anmälde mig och Emelie till 5 kilometers rundan. Jag tänkte att vi ska power walka och jogga lite lätt då och då. En perfekt start för oss båda nu när vi ska komma igång med vår träning tänkte jag.
Hmm. Just det. Jag har fått veta i efterhand att det ska tydligen vara en djävulskt tuff bana. Första km går uppför, de tre efterföljande km är både upp och ner och rundan avslutas tydligen med 800 meters uppförsbacke.
10 km-rundan ska tydligen vara minst lika jobbig. Faktiskt så att de som springer orientering och maraton tycker att det är värsta eldprovet.
Aj aj aj vad jag ångrar mig nu. Varför valde jag inte bara 3 km? Men det är försent nu. Jag kan ju inte ändra mig nu, då kommer killarna på jobbet att reta mig ända fram till semestern, minst.
Ja ja. Det är bara att bita i det sura äpplet och ta sig runt banan. För det är det som är Emelies och mitt mål, ta oss runt banan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar