måndag 30 maj 2011

Power Walk och hopprep

Dagens konditions träning blev lite annorlunda än vad jag planerat enligt mitt träningsschema.
Jag gick en power walk-runda på lunchen på nästan 2,5 km. Phu vad jobbigt! Men jag hade gott om tid att tugga i mig en müslibar, ett äpple och en koppkaffe när jag kom tillbaka. Och gisses vilken energikick jag fick! Efter min lunchrast hade jag så mycket energi att resten av arbetsuppgifterna blev gjorda i en visslande fart!
Efter jobbet var det planerat att jag skulle ut och jogga en liten runda, men vi fick veta att ett efterlängtat besök stundade fast vi var inte riktigt säkra på vilken tid så jag ville hålla mig hemma. Men träna måste jag ju... Jag fick helt enkelt intervallträna hemma på stallplanen istället. Så jag gick min raska gång fram och tillbaka och när det blev dags för joggintervall, hoppade jag hopprep den angivna tiden.
Det såg med all säkerhet hur knasigt ut som helst, men fy vad jobbigt det var! När vårt besök dök upp precis lagom när jag var klar med träningen rann svetten i pannan på mig.
Jätte fräscht. Eller inte.
Hur som helst känner jag mig så nöjd med dagens träning, trots att jag fick justera lite i planeringen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar