söndag 21 juni 2009

Emelie vill bli modell



Nu under helgen har Emelie och jag lekt lite med kameran. Vi fick några helt underbara bilder på henne. När vi visade bilderna för både nära och kära var det många som föreslog att hon skulle söka som modell! Och naturligtvis gillade Emelie förslagen! Hon är ju en riktig linslus och älskar att bli fotad. Nu gäller det för mig att skaffa en bättre kamera och lära mig själv att ta bra foton så vi kan göra en modellpärm till henne och sedan eventuellt skicka några bilder till några agenturer. Kanske kan hon få några modelljobb. Men det gäller ju att jag håller henne på jorden för det är en tuff bransch hon vill ge sig in i.
När jag googlade var åldersgränsen ofta vi 13 men en del hade till och med 16 år som gräns. Naturligtvis fanns det även agenturer för Emelies ålder också. Det finns ju de som vill ha barnbilder och det måste ju finnas. Hur som helst har vi tid på oss att träna på att fota och posera.
Skulle hon nu bli antagen som modell så gäller det ju att finnas med henne som stöd och även för att ha koll på kontrakt och sånt så hon inte blir lurad. Det är ju faktiskt hennes ansikte!

Men visst är hon vacker min lilla prinsessa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar