torsdag 8 oktober 2009

Skumma blommor med Power





Jag hade lovat Blixt att jag skulle skura vid handformningens urslagare,
tidigt på morgonen idag.
Visst inget konstigt med det egentligen, men....
Lite skumt var det allt...
Jag hittade nämligen inte lyseknappen och inte hittade jag Blixt heller,
utan jag fick helt enkelt köra runt med maskinen i mörkret.
Jag ville ju inte fråga någon av de andra heller med risk att bli något 'trackad'...


Trots att jag körde med skurmaskinen tidigt så hade jag tid över på min
morgonrunda i fabriken, så jag hoppade ut till modellverkstaden redan
idag trots att jag egentligen inte ska städa där förens i morgon.
Och tur var väll det, för där hittar jag den skrumpnaste och torraste
lilla blomma jag sett på länge. Ha ha ha! Det var nog tur för den att jag
kom dit en dag förtidigt så den stackaren fick lite vatten.

Vi hade även en diskusition idag om skurmaskinen står på laddning på ett
lämpligt ställe. Det var väll ingen som hade något direkt att invända, mer
än om det gick att ställa den ännu lite mer in i hörnet.
Och 'Våfflan' fick äran att pröva att backa in den.

Dagen flöt annars på som vanligt. Lite tyst och tomt kanske. Killarna, och 'kärnmakeri-tjejerna' har varit iväg på något slags test i Eksjö för att se hur mycket de kan om gjuteri.
Jo-jo fick bättre resultat på smältverks-frågorna än vad hon fick på frågorna om kärnmakeri. Hon hade full pott på gjutgodsdesign.
Ha! Jag säger bara en sak...
Girl Power!!!!!!

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar