fredag 20 november 2009

God morgon världen!




God morgon världen! Inte blev det mycket sömn inte. När jag gick och lade mig igår kväll satt mannen och tittade på en dokumentär om Amerikanska långtradarchaufförer som kör över den tjocka isen i Alaska. Det är riktigt tuffa grabbar som susar fram med sina trucks, och som vanligt var det spännande att följa dem. Inte kunde jag somna, utan jag fastnade naturligtvis också i programmet. Den här gången var det en tjej med som körde en trailer på hela 24 m, och så kommer själva lastbilen till på det. Här i Sverige är den maximala längden på en lastbil med släp 24 meter. Oj vad duktig hon var! Jag kände ver
kligen igen mig själv i henne när hon berättade hur hon var tvungen att visa att hon klarade av körningen till 150% just för att hon är enda tjejen.Som jag skrev i ett tidigare inlägg har jag ju börjat bli sugen på att köra lastbil igen och inte blev det mindre efter att ha sett det här programmet.

Min dotter framför lastbilen jag körde tidigare

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar