fredag 8 januari 2010

Sussie och Miss Piggy

Vi har nyss varit och hämtat våra två nya grisar strax utanför Ingatorp.
Det blev två små grisfröknar den här gången. Äntligen har jag fått min lilla Miss Piggy! Den andra tjejen ska få heta Sussie, tror vi. Det brukar bli att man ändrar namn under första veckan.
Hur som helst gick resan bra, trots att det var snorhalt på den stora vägen. Då var jag tacksam för den rutin jag fick när jag jobbade som långtradarchaffis. Grannbonden Bosse var med och hjälpte till, och han verkade lite nervös där bak i baksätet när bilen släppte greppet om vägbanan några gånger. Jonas sa inte så mycket, vilket han inte brukar när han är lite orolig.
Ha ha! Och karlar som ska vara så tuffa i trafiken!
Nu ska vi bara ta och bädda lite mer i fröknarnas box. De ska nämligen få massor med halm också, som de kan gosa ner sig i när det blir lite kyligt.


Sköt om dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar