måndag 3 oktober 2011

Tillbaka på banan!

Äntligen! Äntligen! Äntligen! Nu är jag tillbaka på banan igen!
Efter att blivit tvungen att vila min fot i drygt en månad så är jag tillbaka. Idag prövade jag lite lätt att springa vår lilla 2,5 km runda. Jag sprang inte alls fort utan tog det väldigt försiktigt och kände mig för hur foten skulle svara på träning efter skadan. Och till min glädje kände jag inte av min skada det minsta. Vilken härlig känsla det var att äntligen kunna springa.
Foten kändes hur bra som helst hela rundan och jag hade gärna fortsatt vår 3,5 km runda också. Men nu gäller det att låta förnuftet styra och inte låta mina ivriga känslor rusa iväg, så skadan går upp igen. Nästa löpträning blir inte förrens om två dagar. Och jag längtar dit redan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar