söndag 2 maj 2010


Dagens ridtur med Rocky blev inte som jag hade planerat. Han var hur tittig som helst och hoppade undan för både träd och buskar, för att inte tala om alla läskiga stenar längs vägkanten. Han hade hur mycket överskottsenergi i kroppen och det kändes som att han skulle explodera när som. Efter en kort sväng ute på skogsvägarna tänkte jag ha ridit lite på en liten åker och låta honom pröva på att trava över en enkel cavaletti. Men det räckte med att han fick se bommarna på marken så var han på väg att fly hem till stallet igen. Vilket gjorde att jag ganska snabbt valde att hoppa av och leda honom över markbommarna innan jag gick en liten runda innan jag ställde in honom i stallet. Jag får göra ett nytt försök i morgon eller någon annan dag i veckan som kommer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar