söndag 25 juli 2010

Hur går det?

Många undrar säkert hur det går för mig med att sluta röka.
Hmmm...
Det går.... inte så bra just nu. Tyvärr.
I början gick det ju skit bra, och jag klarade mig helt utan några sluta-röka-produkter.
Men så efter någon vecka började abstinensen och jag fick ta hjälp av nikotin tuggummi.
Och gisses vad jag tuggade efter ett tag! Jag tuggade så mycket så jag fick ont i käkleden och kunde knappt öppna munnen, än mindre äta en vanlig middag.
Jag gick över till nikotin plåster som funkade helt otroligt bra.
Tills värmen kom med över 30 plussgrader!
När jag små svettades så lossnade plåstren trots att jag tejpade fast dem med vanliga plåster.
Så tyvärr har jag fallit tillbaka till cigaretterna igen. (Så Bennsa; Du vann vadslagningen. Jag är skyldig dig 100 kr)
MEN JAG SKA SLUTA RÖKA ÄNDÅ!!!
Måndag v 32 är mitt nya sluta-röka-datum. Då är semestern över och då är det slutrökt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar