måndag 12 juli 2010

När jag skulle rida på morgonen började det mullra en del på avstånd. Med den tryckande värme som det har varit de senaste dagarna var det inte svårt att räkna ut att det var åska på gång. Att det inte finns något dåligt ridväder - bara dåliga ridkläder stämmer väll, men att rida i åska är inte något jag föredrar. Så jag valde faktiskt att avvakta tills i kväll med att rida.
Åskan var välkommen trots allt. Luften känns mycket fräschare nu. Och regnet som föll behövs också för att gräset ska växa så inte betet i hagarna tar slut. Jag satt en stund på trappen och lyssnade till regnet innan jag kröp ner under täcket och sov en stund till. Nu när det blivit lite bättre luft var det riktigt skönt att sova en liten stund till. Nu ska jag gå och se om mamma behöver någon hjälp med sitt opererade knä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar