måndag 25 april 2011

Uppdaterad hästblogg


Nu har jag uppdaterat Princes´egna blogg och skrivit lite kort om hennes skada.
Att jag har väntat med att berätta om den beror på att inom hästvärlden finns det lika många åsikter om hur hästar ska skötas och behandlas som det finns hästägare. Och jag har inte velat få några s.k "goda råd" och åsikter från andra. Vilket jag fått ändå mot min vilja av mina närmaste (inte alltid käraste) hästvänner. Men genom att inte berätta om skadan "på nätet" så har jag i alla fall sluppit de råden och åsikterna.
Det är tråkigt att det fungerar så inom hästvärlden. Att det ska kritiseras och diskuteras hur olika situationer ska skötas. Istället för att stötta och ge tröst i svåra stunder.
Jag har hela tiden haft fullt förtroende för min behandlande veterinär, som hela tiden stått i kontakt med ATG-klinik. Bland annat har Sessans journal och bilder på skadan skickats dit så fort den uppdaterats. Jag har själv haft kontakt med rådgivande veterinär på ATG-kliniken och fått bra beröm för hur väl vi skött skadan.

Läs gärna om hur skadan kom till på

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar