söndag 17 april 2011

Vilken härlig morgon!

Idag vaknade jag verkligen full av energi. Knappt han jag dricka upp mitt morgon kaffe innan jag stod och fyllde upp vatten i diskbaljan, när ändå disken var fixad städade jag av lite grann i köken. Av bara farten startade jag en maskin tvätt också innan jag gick ut till hästarna.
Och vilken härlig syn det var som mötte mig när jag kom ut i hagen för att titta till de som varit ute första natten i år.
Gamla Grållan och Princes stod upp och höll ett vakande öga. Lina och ettåringarna låg ordentligt nergosade i den utspridda höbalen och sov tryggt. Fjodor låg ner en liten bit bort med han var i alla fall vaken.
När jag kom in i stallet för att morgon fodra Rocky gnäggade han glatt och välkomnande, och Mysak letade efter något gott i mina fickor.
Det är sånt här som gör livet på landet så underbart!
När jag kom in från stallet igen åkte jäst och mjöl till ett brödbak fram och snart åkte tre brödlimpor in i ugnen, som jag nu ska ta ut.
Tänk vad glada resten av familjen ska bli när de får nybakat bröd till frukost.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar