lördag 10 juli 2010

32 grader!

Inte för att jag vill vara en gnällspik men fy vad varmt det är! Vi har just nu 32 grader i skuggan och hur varmt det har varit under dagen vill jag faktiskt inte veta.
Jag har mest legat på soffan och sovit idag om jag ska vara ärlig. Dels på grund av värmen men även på grund av migrän. Jag klev upp klockan 4 och gick ut för att kolla hur det var med lilla Lina och om hon hade fölat. Vilket hon inte gjort. Jag tyckte att det var lite väl tidigt att ta in Sessan och rida henne så jag gick in och kröp ner under täcket efter att jag ställt klockan på 6. Men av någon anledning vaknade jag inte förens kl 8 med en så sjungande huvudvärk, som har hållt i sig hela dagen tills nu. Troligen berodde huvudvärken på att jag slappnade av för mycket nu när jag fått semester.
Redan klockan halv nio var det så varmt att det inte gick att hoppträna Sessan. Hästarna har stått i skuggan vid vattenkaret och viftat bort flugor hela dagen och inte rört sig mycket. Eftersom det fortfarande är så varmt blir det ingen ridning idag. Jag går och lägger mig tidigt i kväll och sen kliver jag upp väldigt tidigt och rider vid 5-tiden i morgon istället.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar