fredag 30 juli 2010

Älskade farmor!

Igår var vi och hälsade på min gamla farmor på 93 år. Trots att hon är så gammal, så är hon väldigt pigg och klar i knoppen. Hon har koll på allt och alla. När hon fick veta att jag har börjat sticka lärde hon mig hur man gör ett "nätmönster" som farmor lärde sig av sin mor, som i sin tur lärde sig det av sin mamma. Ingen av mina fastrar har brytt sig om att lära sig detta. Och med det så fanns ju risken att mönstret skulle gå i graven tillsammans med farmor, när den dagen tyvärr kommer. Men nu kommer det att leva vidare med mig. Jag hoppas att jag någon gång får lära min dotter det, och hon i sin tur. Så vårt släktmönster lever vidare i fler generationer.

(Medan vi satt och fikade, satte farmor garn och stickor i händerna på mig)
(Arbetet jag börjat med hemma med "Farmor Inez´nätmönster")


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar