måndag 12 juli 2010

Sluta gnäll!!!

Jag blir så trött på alla som gnäller på vårt väder. För ett halvår sedan så gnällde ni om att det var för kallt och snö. Nu när det är soligt och varmt så gnäller ni för det! Hur ska ni ha det egentligen? Duger någonsin vädret åt er?
Visst jag tycker också att det var kallt i vintras. Men jag klädde på mig lite extra så jag inte frös. Och visst var det jobbigt att skotta all snö. Men är det bättre att klippa gräsmattan?
Jo då. Jag tycker också att det är varm, men jag anpassar mig och är aktiv tidigt på morgonen och sent på kvällen istället. Och så gör jag som de gör runt medelhavet. Jag tar en Siesta mitt på dagen när det är som varmast.
Hur många är det som åker till varmare länder på semester egentligen? Jo många! Och hur varmt är det då? Precis så som vi har det nu!
Så sluta gnäll och ta tillvara på vädret. Ni slipper ju åka till Thailand och Teneriffa, eller vart ni nu tänkt ta Er charterresa. Tänk så mycket pengar ni sparar nu!


1 kommentar: