fredag 9 juli 2010

SEMESTER!!!


sommar glitter


Så är äntligen årets semester här! Fyra härliga veckor med ledighet. Jag ska vara så mycket jag bara kan med hästarna. Sessan ska sättas i hårdträning inför Clear Rounden i augusti, från och med i morgon bitti. Rocky ska naturligtvis också ridas varje dag. Lilla Baronessa ska lära sig att gå i grimma. Och så ska alla de andra hästarna aktiveras. Båda stallen ska stor rengöras, allt läder ska smörjas. Alla hästgrejer ska gås igenom. Det som är lite trasigt ska lagas om det går annars ska det slängas. Det som är helt men inte används ska rengöras och läggas undan. Resten ska rengöras och hängas/läggas på sin plats. En hel del att göra med hästarna med andra ord.
Givetvis blir det bad och grill med familjen också! Ingen sommar utan det inte! Och så hoppas jag hinna med att åka till Börjes i Tingsryd och shoppa lite mer nya häst prylar.
Så min semester är ganska väl planerad.
Men först ska vi börja med höskörden så det finns mat till alla djuren i vinter.
Bild: Från vår Semesterlunch på jobbet igår. Susanne på kontoret, "Våfflan" på lagret, och jag dukade långbord i Lager 2, så alla fick plats, Ägare - Personal - Ledningstyrelsen - pensionerade arbetare - och sommarjobbare. Efter 4 veckors fullspäckad semester blir det skönt att komma tillbaka till alla glada arbetskamrater och vila upp sig till julstöket.
Glitter Graphics

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar