måndag 5 juli 2010

Dagens ridpass


Nu när det är så varmt och man får rida väldigt sent på kvällarna hinner jag bara med en av hästarna. Eftersom det är Sessan som jag ska starta i en Clear Round i augusti och hon behöver träna upp sin kondition mer så får Rocky lite vila. Fortsätter värmeböljan får han vila till helgen annars blir det hans tur så fort det blir lite svalare väder igen.

Jag fortsatte rida lösgörande markarbete med Sessan för att få bort hennes stelhet. Jag hoppade även en enkel men väldigt bra övning där man tränar på att komma ut i hörnen. (Ska försöka rita och förklara den senare). I början var Sessan som vanligt lite stressad och spänd men slappnade av ganska fort. Jag prövade en sak som jag läst om, men varit lite skeptisk till. Men det verkar faktiskt funka! Sessan kom att jobba betydligt bättre och mer avslappnat. Hon kom i en bättre balans och gick faktiskt i form! För att inte tala om vilka fantastiska språng hon gjorde över hindren. Jag ska prova någon gång till innan jag berättar vad det är jag testat. Och så måste jag ju be någon ta foto så jag kan visa skillnaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar