söndag 11 juli 2010

Tidig morgon på hästryggen


I dag klev jag upp redan halv fyra och gick först ut i hagen för att titta om Lina fölat ännu. Men inte. Den lille krabaten stannar tryggt i mammas mage.
Därefter tog jag in Sessan och gjorde i ordning henne för att rida. Jag hade redan igår kväll satt upp en hoppövning på åkern, som bestod av två enkla räcken med ca 7 m mellan. Jag red med balanssnöret även idag. Sessan går så himla fint med det och balanserar upp sig mycket bättre. Hon hoppar stadigt och med fin balans. Kanske inte riktigt lika bra idag som tidigare, men så började värmen också komma mot slutet av ridpasset så hon blev ganska snabbt trött.
Efter att jag ridit badade jag Sessan och spolade av henne med vattenslangen. Skönt tyckte hon. Även gamle Fjodor och nästan svarta Lina njöt när jag duschade dem i hagen innan jag lade slangen i vattenkaret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar