lördag 31 juli 2010

Hästarna fick lite oplanerad vila nu när det har varit så fruktansvärt varm ute. Men nu när det har blivit lite svalare och mest regn måste jag sätta igång dem igen. Jag har inte riktigt koll på hur jag ska få till det med att jobba heltid samtidigt men det ska gå på något sätt. Det är ju lite osäkert hur mina arbetstider kommer att bli nu efter semestern när jag får en "ny" chef, men jag vet på ett ungefär hur jag ska linda honom runt mitt finger. För 2,5 år sedan var han min chef så jag vet nästan vilka knappar jag ska trycka på i alla fall.
Den häst som jag ska satsa mest på är i alla fall Rocky. Men jag har ju även tänkt att hålla igång Sessan så pass mycket att jag ska kunna åka ut på några clear rounder eller pay n´jumps då och då. Lina får gå ett par veckor till och ta hand om lilla "Trixie" innan jag sätter igång henne. Lina är ju lite liten för mig men jag ska ändå utbilda henne en del så får vi se om Emelie vill återuppta sin ridning, annars kommer vi nog att sälja henne om något år när hon kan lite mer.
Hmmm. Jobba heltid, rida och träna tre hästar... Någon som vet hur man får 48 timmar på ett dygn? Tur att Jonas och jag hjälps åt med skötseln av de andra hästarna och att Jonas uppfostrar fölen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar