lördag 2 oktober 2010

BINGO!!!!

Kommer ni ihåg för 10-15 år sedan då gemene man köpte en Bingo Lott och hade en trevlig lördagskväll framför TV:n, antingen med familjen eller tillsammans med goda vänner? Samtidigt som man själv fick chansen att vinna både pengar och prylar, fick mängder av ideella föreningar en slant i sin föreningskassa. Vart tog allt det vägen?
Visst Bingo Lotto finns ju kvar, fast på söndagar på TV4 plus. Nu är det ju faktiskt så att alla har inte pluskanalerna på TV, och inte drar man ihop sina vänner till en trevlig kväll framför TV:n en söndagkväll innan en ny arbetsvecka. Där har nog alla föreningar förlorat en hel del tror jag. Jag personligen har väll tjänat en ganska mycket på att inte spela Bingo Lotto i och för sig. Jag brukade nämligen alltid glömma bort att lösa in eventuell vinst. Lika så är det om jag skulle köpa mig en Triss Lott och råka vinna någon hundring. Jag glömmer bort att lösa in vinsten. Därför är det väldigt sällan som jag köper någon lott faktiskt.

I dagens Internet värld är det ju i och för sig inte så svårt att spela bingo ändå. Det finns ju hur många bingo sajter som helst som man kan spela på. Vi har ju de tre stora sajterna Betson Bingo, Maria Bingo och Unibet Bingo som man ofta ser reklam om på TV:n, men det finns många fler sajter som man kan hitta roliga bingo spel på. Priset för en bingobricka varierar från någon 50-öring och uppåt. Så det är inte särskilt dyrt heller egentligen. Det svåra är säkert att inte spela för mycket utan att hålla det på en lagom nivå. Det är ju så lätt att man tänker "Bara en gång till" och så har man plötsligt spelat allt för mycket. Fast det är ju riktigt kul och enkelt med bingo så visst är det lätt att det blir lite mycket ibland.

Ett bra sätt att hitta de roliga bingospelen på är att gå via www.bingosidan.com som betygsätter och rekommenderar olika seriösa bingosajter. För att en sajt ska bli rekommenderad där måste de vara lätta att spela, ha säker programvara, ha ett gott rykte bland tidigare spelare, och betala ut vinster snabbt. Hmm. Jag tror jag ska ta och spela lite i alla fall.

BINGO!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar