söndag 3 oktober 2010

Hittat Guld!!!

När jag nu på morgonen gick runt i alla hagar och kollade så hästar och kossor mådde bra följde katten Balloo med mig. Jag satte upp honom på Rockys rygg, och där ville han stanna. Det var ju så varmt och mysigt. Rocky som är coolheten själv brydde sig inte alls, utan böjde sitt huvud och hals bakåt så han kunde nosa och gosa med kissen.
När sedan Balloo och jag gick hemåt hittade vi ett helt hav av naturens guld i ett skogsparti av hagen. Vart jag än vände mig så lös det guldgult bland löven. Inte kunde jag låta dem bli kvar i hagen utan jag tog av mig min jacka och la svampen i den.
Det blev en hel skål med svamp bara från hagen. Nu fick jag verkligen lust att plocka mer. Ska nog fråga Emelie om hon vill följa med mig ut i skogen i eftermiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar