onsdag 6 oktober 2010

Stickning = jag

Stickning speglar verkligen min personlighet på ett väldigt bra sätt. På bilden ovan ser du alla de stickprojekt som jag håller på med just nu. Det här visar tydligt den sida av min personlighet som har många järn i elden.
Förutom mitt arbete och min familj är hästar, djur, fitness och just stickning stora delar av mitt liv.
Även den här bilden med alla garnnystan som ligger och väntar på att jag ska sticka något av speglar en del av min personlighet. Nämligen allt som jag planerar att jag ska göra men inte haft tid eller annan möjlighet att göra ännu.
Det som blir bra respektive dåligt i mitt liv kan liknas med stickningens aviga och räta maskor. Beskrivningen på hur jag ska sticka till exempel ett par strumpor symboliserar min almanacka där jag planerar mina dagar.
Ja. Ju mer jag tänker på det, desto mer är jag ett enda stort stickarbete.
Hmm... Hoppas jag kommer bli en varm och gosig tröja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar