söndag 10 oktober 2010

Fördelen att handla hemma

Oj oj oj. Hur ska jag egentligen få tiden att räcka till egentligen? Dels ska jag då sköta mitt heltids jobb på bruket, ta hand om alla hästar, familjen, och blogga om allt detta. Som att inte det räcker så måste jag även hinna med att handla. Och nu menar jag då inte dagligvarorna från mataffären utan allt annat som utrustning till hästarna, kläder och skor till familjen och så.
Förr hade det varit att springa som en galning in och ut i affärer och beroende på hur stressad jag är bara tagit något i farten som verkar bra.
Nu där emot handlar jag mycket enklare när det passar mig själv hemma på nätet. Jag kan sitta i lugn och ro vilken tid som helst på dygnet och gå i de "affärer" som jag verkar spännande genom att webbshoppa. Det smidigaste med det är att jag kan ta med mig ett klädesplagg från en webbbutik till en annan, genom att ha flera sidor från olika butiker öppna samtidigt, och på så sätt matcha ihop byxor och tröjor på bästa sätt.
Det är också ett väldigt ekonomiskt sätt att handla på tycker jag. Genom att man kan kolla priser och jämföra mellan de olika webbbutikerna så kan jag välja det billigaste plagget även att de i princip ser lika ut.
Utbudet på nätet är ju också så mycket större än vad det är i verkliga butiker. Även om man väljer att shoppa i ett stort köpcentra så kommer man inte på långa vägar åt allt det man kan hitta när man webbshoppar.
En annan fördel med att handla på nätet är att man slipper bära på alla dessa kassar.
Till hästarna handlar jag nästan uteslutande deras utrustning via nätet, och då blir det oftast från Börjes i Tingsryd, HÖÖKs eller Horze. Jag vet vad det är jag ska ha och i vilka storlekar och till vardags har det ju inte så stor betydelse att träns och täcke matchar varandra. Då är det ju funktionen som har den största betydelsen. Och risken att jag köper något onödigt som en grimma med "bling-bling" minskar drastiskt. Visst är det kul att ha matchande benskydd och schabrak och ett snyggt träns när man åker ut och tävlar. Och även sånt hittar man mängder av om man letar sig runt bland alla nätbutiker som finns även för ridsporten.

Är man osäker på att hur man gör när man webbshoppar så finns det en sajt, www.webbshopping.se/, där man diskuterar om att handla på nätet och de som driver den handlar bara via internet. Där har jag fått många bra råd och tips.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar