måndag 15 februari 2010

God morgon världen!


Redan en ny vecka!? Oj! Vad snabbt tiden går! Jag tycker inte att det är länge sedan det var jul och nyår och nu är vi i mitten av februari. Hmm. Vecka 7... Då har ungarna sportlov från skolan. Skönt för dem. Jag hade tänkt ta semester från jobbet den här veckan, men min kollega på städbolaget fyller 60 år och ska resa till Thailand i två veckor. Allt hängde på mig om jag skulle ha min ledighet eller inte, eftersom hon och jag delar på samma vikarie. Jag hade helt enkelt inte hjärta att ta semester och låta henne mista sin resa. Även att jag missar en massa ledig tid med ungarna. Jag tar en veckas ledighet när hon kommer tillbaka istället. Det kan ju vara bra att jag har låtit min kollega få förtur nästa gång när jag verkligen behöver ledigt och inte kan ändra på mig.
Jag kommer istället att försöka börja jobba lite tidigare, så jag kan sluta någon timme tidigare istället. Fast jag vet ju hur det brukar bli. Jag blir inte klar och får jobba över istället. Men man kan ju alltid hoppas. Eller hur!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar