lördag 26 september 2009

Älskling är hemma!

Min älskling är hemma på permission från sjukhuset. Han ligger just nu inne på
Nässjöklinikens neurologiska rehabiliterings avdelning för att delvis göra nya
undersökningar av sin sjukdom Multippel Skleros, eller som de flesta säger
MS. Han får även nya tränings program när det gäller hans sjukgymnastik som
också är fokuserat på sjukdommen men även alla hans olika ryggskador. För att
få tiden på sjukhuset att gå, men även för att träna vissa moment som finns i
hans vardag, har han även arbetsterapi.
Han är på sjukhuset i tre veckor, men som tur är så kommer han hem på helgerna.

Så en eller två gånger om året får jag pröva på att vara ensamstående mamma.
Något som jag absolut inte skulle vilja vara jämt! Och jag vill verkligen skänka
en extra varm tanke till alla dessa starka kvinnor som orkar med att ensamma
ta ta hand om hushåll, uppfostra barn och ofta ha ett heltidsarbete.
Och naturligtvis även alla ensamstående pappor, förstås!
Jag tycker det är nog så jobbigt i vanliga fall när min man är hemma att få dagarna
att gå ihop.

Men nu är han i alla fall hemma några dagar.

Det är inte bara negativt och jobbigt att han är borta i veckorna.
Jag får brukar lyckas få lite tid över till mig själv trots allt dessa veckor. Och så
brukar saknaden bli så stor efter honom och man blir påmind om hur mycket
man älskar varandra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar