torsdag 24 september 2009

Vilken dag!

Oj oj oj! Vilken dag det har varit!

Jag vaknade redan kl två på natten/morgonen och kunde inte sova, utan klev upp och städade, laddade upp bilder på bla facebook, hemsidan (www.tin-tin74.zoomin.se), och window live profilen, petsite.com innan jag väckte ungarna och gav mig av till jobbet.
På vägen hem ringde min svägerska Jane och bad mig om hjälp att skjutsa henne till Mariannelund för att hon skulle hämta en bil där. Oj! Hur skulle jag hinna det? Jag som har så mycket inplanerat. Men eftersom jag tänkt åka till Mariannelund på vägen hem, för att tanka lite mer bensin så det med säkerhet ska räcka till ridhuset och även sätta upp fler flyers om ridtravarföreningens Pay n' Jump, så kunde jag ju lika gärna göra det senare. Om hon ville ta med sig en kamera som jag kan låna till Emelies träningar och tävlingar, så slipper jag åka till Kvillsfors och kan spara in den tiden. Jo då så gör vi...

När jag kom hem tog jag bara en kopp kaffe och ett bloss innan jag bytte kläder och hoppade i bilen för att åka till stallet på Ryd för att mocka ur den sista boxen inför vintren. Joel och Emelie slutade tidigt och kom hem och kunde följa med. Eftersom vi nästa dag ska till ridhuset och träna Lina inför kommande tävlingar så ville jag bli färdig med vinterförberedelserna i stallet idag. Och faktiskt så han vi bli färdiga i tid och kom hem lagom tills Jane och Tommy kom. En snabb kopp kaffe och ett bloss innan vi gav oss iväg.

Vad jag inte fattade tidigare var att jag skulle köra deras ena bil hem till Kvillsfors. Shit! Det hade jag ju inte tänkt mig! Men å andra sidan borde jag ju räknat ut det. Hur skulle de annars få hem sin andra bil?
Ja ja. Vi gav oss iväg mot metropolen Mariannelund och jag släppte av dem där de skulle hämta bilen. Tankade bilen. In och handla lite på Konsum samtidigt passade jag på att sätta upp en flyers på anslagstavlan. Snabbt svände jag förbi Ica Mathörnan för att sätta lapp även på deras anslagstavla. Och lagom när jag kom till Karlstorp körde jag ifatt Tommie och Jane med den nya bilen.

Hemma blev det ett bloss och in med matvarorna i kylen, ett snabbt samtal med Jonas, och sedan iväg igen. Denna gången med Janes Seat... Som helt plötsligt börjar prata!? Då var GPS:n påslagen och inte fattade jag hur jag skulle stänga av den. Så jag satt och lyssnade på en röst som sa "Gör en tillåten U-sväng" var 200:de meter! Gissa om jag höll på att bli tokig! Väl nere i Kvillsfors bytte Jane och jag bara plats så hon kunde köra hem mig. Usch vad jag känner mig taskig som inte ens gick in och sa "Hej!" till svärmor och svärfar. Men jag låg ju redan ordentliggt efter i min tidsplanering för dagen.

Hemma gjordes alla sysslor på ren rutin och till slut så satt jag och ungarna vid bordet och åt middag, trots allt. Och nu började huvudvärken komma smygande...

Så när jag äntligen började varva ner hamnade två av de stora katterna i slagsmål och mitt i allt var lilla kattungen Pumba. Den lille stackaren fick sitt öra sönder rivet så blodet bara rann. Emelie och jag hjälptes åt att plåstra om och tejpa ihop örantpå den lille krabaten.

Så äntligen kunde jag sätta mig i soffan och ta igen mig och titta på True Blood på kanal 6. Innan John Blund kom i mina ögon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar