onsdag 30 september 2009

Testar elstängslet.

I eftermiddags när Emelie och jag släppte ut hästarna i hagen igen efter att vi hopptränat inför Clear Round- tävlingen på lördag lyckades jag först att ta sönder kabelklämman för jordningen så jag fick leka elektriker lite.
När jag så hade fixat till felet och skulle sätta tillbaka klämman på batteriet hinner jag tänka tanken:
'-Jag skulle egentligen haft med mig testaren och sett så det kommer ut ström i staketet.'
SMACK!
Så får jag mig en så'n härlig kyss i... rumpan!
Jag hade helt enkelt lyckats ställa mig så att min stackars lilla rumpa kom emot staketet samtidigt som jag sätter fast jordningsklämman på batteriet och strömen åter kan ta sig ut i staketet.
Ha ha! Ja, inte behöver jag ha någon testare för att se om det finns ström i staketet inte. Det fixar jag ju så bra själv. Och jag kan lova att ström finns det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar