tisdag 29 september 2009

Friskförklarad!



glitter-graphics.com
Idag pratade jag med min läkare om jag ska fortsätta att vara sjukskriven till viss del.
Själv tycker jag att det går riktigt bra att jobba och jag tror att det kommer funka att
jobba heltid. Däremot så tycker min sjukgymnast att min rygg är lite väl svag ännu, med
tanke på mitt yrke som absolut inte är bra för dåliga ryggar. Så hon tyckte att jag skulle
diskutera med läkaren innan jag beslutar mig för att börja jobbat på heltid igen.
Min läkare och jag pratade igenom situationen ordentligt och med tanke på att jag har
Försäkringskassan som jagar efter mig så sa vi att jag ska gå upp till 8 timmar på torsdag.
Fast jag måste givetvis vara väldigt försiktig och tänka mig för vad jag gör, så skadan inte
kommer tillbaka igen.
Och så har jag ju den fördelen att jag kan ändra mina arbetsrutiner lite efter vad jag tycker
passar, så jag kommer naturligtvis att planera om en del och lägga in skurning med skur-
maskinen dagligen så jag får tillfälle att vila min rygg lite.
Jag tycker att det ska bli härligt att få jobba som normalt igen och inte bara åka till jobbet
och i stort sett vända och åka hem igen. Det enda tråkiga är att min kollega Susanne kommer
nu att bli helt arbetslös. Det känns ju lite taskigt. Men men, 'Den enes bröd - Den andres död' heter det ju...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar