söndag 9 maj 2010

Inget i natt heller


Det har inte blivit något föl i natt heller. Sessan står just nu helst oberörd i sin box, och ser inte alls ut som att hon ska få någon liten bebis. Tvärt om är det på kvällarna. Då är hon orolig och tittar på sin magen. Jag börjar faktiskt ärligt bli ganska trött på detta nu. Det är inte alls roligt att hon håller på och gäckar oss så här. Nu önskar jag lite att jag inte alls lät henne bli fribetäckt och inte har ett mer exakt "beräknat"-datum. Hade jag inte känt hur fölet rör på sig där inne i magen, så skulle jag nästan börjat misstänka att hon vore skendräktig. I och för sig så är det väll bra på ett sätt att fölet väntar med att komma. Och det är ju att det i år är en väldigt kall vår. Gräset har ju inte riktigt ännu börjat växa ute på betena. Den senaste veckan har det även regnat en del, vilket lätt skulle kunna resultera i att fölet blir sjuk. Att mista fölet efter all väntan är inget jag vill uppleva en gång till, så på sätt och vis är det kanske bättre att det drar ut lite på tiden. Men jag börjar ändå bli otålig nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar