tisdag 11 maj 2010

Vila i Frid


Jag har nu varit med min mamma och skött om Nämndeman August Gustafssons och hans maka Jennys grav. August och Jenny är min farfars mor och far.
Varje gång jag är med till den här graven blir jag lika fundersam hur det kommer bli i framtiden när det ska bli generationsskifte på min föräldragård. Kommer jag och min bror kunna driva vårt föräldrahem som gått i generationer, utan osämja? Eller blir vi då som så många andra syskon osams?
Det har ända sedan jag varit liten varit min stora dröm att en dag få ta över och driva gården vidare tills en dag det ska bli ett nytt generationsskifte. Helst vill jag att jag och min bror ska driva vårt föräldrahem tillsammans med ett gemensamt mål att en dag kunna lämna gården vidare till våra barn. Och därmed låta våra förfäder fortsätta att vila i frid i sina gravar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar