söndag 16 maj 2010

Slut på väntan





Så äntligen är väntan över. När jag strax efter fyra idag på morgonen gick ut i hagen för att titta till Princes och de andra hästarna, såg jag på långt håll att Sessan stod och vaktade över något medans de andra hästarna var väldigt nyfikna. Jag förstod genast att nu äntligen var fölungen född. Tårar av lycka började rinna ner för mina kinder med en gång. En brun liten tjej låg där i gräset. Den lilla tösen reste sig upp när jag smög mig fram mot dem och sökte skydd hos sin mamma. Princes höll sig mellan sin dotter och resten av flocken, och den som kom för nära åkte obönhörligen på spö. Jag höll mig lite på avstånd i början tills den lilla blev allt för nyfiken på vem jag var och sakta började närma sig mig. Då satte jag mig på huk och sträckte fram min hand, den lilla nosade försiktigt och eftersom Princes inte jagade bort mig kunde jag snart försiktigt klappa fölet på halsen. Åh! Vilken mjuk och go´päls hon har! När jag var övertygad om att både mor och dotter mår bra lämnade jag dem så flocken får vara för sig själva en stund. Nu är det bara lilla Lina som ska få sin bebis också. Fast det dröjer nog ett par tre veckor till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar