lördag 1 maj 2010


Jag tog mig en liten sovmorgon idag efter en sen valborgs-kväll som chaufför åt Joel och hans kompisar. Nu då? Bara för att jag inte varit ute i gryningen och tittat till hästarna så har Sessan säkert fått sitt föl.
Men åh nej! Alla gick så lugnt och betade av det första saftiga gräset. Det var bara de båda pensionärerna Grållan och Fjodor som åt av det utlagda hö´t lite längre in i hagen.
Sessan var som vanligt totalt oförstående över varför jag kommer ut i hagen titt som tätt. Och varför kikar jag hela tiden under magen på henne? Vad är det som är så spännande med hennes juver? Förutom att det snart ser ut att kunna spricka. Några tydliga vaxproppar har det ju inte bildats än så han där inne i magen stannar säkert någon dag till. Bara för att jag verkligen vill att han kommer nu. Vilken perfekt födelsedagspresent det skulle bli. För det är ju så att idag fyller jag 36 år, inget jag tänker fira nämnvärt mer än med något gott till kaffet tillsammans med närmast sörjande familj.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar