tisdag 23 augusti 2011

Inte alls nöjd idag.

Idag har jag kört mitt första riktiga tempopass. Och jag är inte alls nöjd med det. Det enda som jag egentligen är nöjd och belåten med är att jag tränade dubbelt så länge än vad jag skulle enligt mitt träningsprogram. Enligt programmet skulle jag köra 5 min löpning i lugnt tempo - 10 min tempoträning - 5 min löpning i lugnt tempo. När jag hade gjort det gick jag i raskt tempo i två minuter innan jag började om med 5 min löpning i lugnt tempo - sen var tanken att jag skulle springa 10 min tempoträning igen men jag fick som vanligt håll och fick sakta ner till lugn löpning efter 6 min och det tempot höll jag i 4 minuter varefter jag gick igen i raskt tempo i två minuter för att springa i ett lugnt tempo i 5 minuter och sen köra 5 minuter tempo igen, för att avsluta med 5 minuters lugn löpning. Jag vet att jag har hört någon säga att all träning är bra, bara den blir av. Och det är väll så jag får se det idag. För tiden är jag inte alls nöjd med, min tid per km blev så mycket som 6:00 och en total tid på 54 minuter. Det enda jag egentligen är nöjd med är distansen. Jag gav mig nämligen iväg på en ny lite längre runda på 9 km. Ja ja. Det är väll bara att svälja det hela och se fram mot nya bättre resultat nästa gång. Man kan ju inte alltid göra förbättringar. Ibland måste man även ta något steg bakåt, och det var väll en sån dag i dag.

Pusha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar