måndag 15 augusti 2011

Men idag blev det av...

Som en kompensation för att det inte blivit någon träning de senaste dagarna blev det ett ordentligt pass idag i alla fall. Jag började med att cykla på motionscykeln som uppvärmning i 15 minuter innan jag gav mig iväg på en 3,5 km-runda runt kyrkbyn. Jag sprang i 13,5 minut innan jag saktade ner och gick i ett raskt tempo i en minut. Och den här gången kom jag en bra bit längre än vad jag gjorde förra gången. Nöjd redan där. Därefter sprang jag drygt 4 minuter i ett ganska högt tempo innan jag gick raskt en minut. Sista biten tänkte jag att jag skulle köra lite fartlek och gjorde så till en början men så plötsligt fick jag det som jag avskyr - HÅLL! trots att jag försökte bita ihop mot smärtan kunde jag inte springa sista biten. Men trots det så klarade jag rundan två minuter fortare än förra gången. Och då hade jag även cyklat precis innan. Med svetten rinnande stretchade jag musklerna ordentligt för ovanlighetens skull och när jag var färdig med det var det bara att byta om från träningskläderna till stallkläder och ut i stallet och köra lite styrketräning, dvs mocka och fodra, och så ordentligt pyssel med Rocky. Sen när jag var klar med det, upp på cykeln och cykla ner till stona och kolla till dem så de har vatten och mår bra och sen hem för att äta kvällsmat. Jonas hade kokat egen ärtsoppa. Gud så gott! Sen tassade jag upp till datorn. Och nu kära vänner... Ska jag med gott samvete gå och lägga mig. Efter att jag druckit ett stort glas vatten.

Pusha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar